Skorzystanie z bezpańskiego billboardu może sporo kosztować
PRAWO ADMINISTRACYJNE | Przedsiębiorca, który bez zezwolenia umieszcza cudzą reklamę w pasie drogowym, zapłaci karę, nawet jeśli sam nie jest właścicielem nośnika.
Aleksandra Tarka
Sprawa dotyczyła kary 3680 zł za zajęcie pasa drogowego. Podstawą jej nałożenia były rezultaty kontroli. Po przeprowadzeniu oględzin pracownicy zarządu dróg miejskich stwierdzili zajęcie pasa drogowego przez reklamę o powierzchni 11,50 mkw. bez wymaganego zezwolenia.
Czego dotyczył spór
Okazało się, że plakaty na nośniku reklamy należały do spółki z o.o. Zostały jednak umieszczone przez innego przedsiębiorcę na konstrukcji niebędącej jego własnością. Spółka potwierdziła, że sporna tablica został wynajęta od jego firmy.
Z akt sprawy wynikało, że dokonano dowodu z oględzin z udziałem uprawnionego geodety. Ustalono, że reklama znajdowała się na działce stanowiącej pas drogowy jednej z ulic. Jest to widoczne ze zdjęć lotniczych załączonych do protokołu oględzin. Organ I instancji stwierdził, że nieruchomość stanowi własność jednostki samorządu terytorialnego będącą w jego trwałym zarządzie na podstawie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta