Gdy pracownik dopłaca do firmowego rachunku za telefon
Spółka, która obciąża zatrudnionych kosztami prywatnych rozmów ze służbowych komórek, może udokumentować to listą nazwisk i należnych kwot. Będzie to prawidłowe także dla rozliczeń VAT.
- Pracownicy naszej firmy, wykonując obowiązki służbowe, korzystają z telefonów komórkowych. Każdy pracownik ma określony limit korzystania z telefonu (określony liczbą darmowych minut wynikających z abonamentu). Za rozmowy wykonane ponad ustalony limit pracownik musi zapłacić sam. Jak prawidłowo ująć koszty prywatnych rozmów pracowników w księgach rachunkowych? – pyta czytelnik.
Co do zasady koszty zakupu usług telekomunikacyjnych stanowią dla firmy koszty działalności operacyjnej i są księgowane na koncie „Usługi obce". Podstawą zaewidencjonowania kosztu jest faktura otrzymana od firmy telekomunikacyjnej. Ujmując koszty rozmów telefonicznych warto pamiętać o właściwym momencie ich zarachowania. Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o rachunkowości (uor), w księgach rachunkowych jednostki należy ująć wszystkie osiągnięte, przypadające na jej rzecz przychody i obciążające ją koszty związane z tymi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta