Likwidując firmę, trzeba rozliczyć VAT
Rozmowa z Krzysztofem Modzelewski m, doradcą podatkowym, senior partnerem w kancelarii Modzelewski & Partners Audit Tax Accounting
Rz: Czy likwidacja działalności gospodarczej, np. jednoosobowej firmy, wiąże się z jakimiś obowiązkami w VAT?
Krzysztof Modzelewski: Przede wszystkim wymagane jest złożenie zgłoszenia VAT-Z o zaprzestaniu czynności podlegających VAT.
Jeśli w momencie likwidacji działalności pozostaną na stanie towary, z których zakupem lub wytworzeniem wiązało się prawo do odliczenia, to należy sporządzić ich spis z natury. Spisem trzeba objąć nie tylko towary handlowe czy materiały lub surowce do produkcji, ale również środki trwałe, nawet jeśli są zamortyzowane, ale mają jakąś wartość rynkową. Obowiązkowi ujęcia w spisie nie podlegają natomiast nabyte i niewykorzystane w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta