Mało znana marka Polska
Zadbajmy o to, by zagraniczni inwestorzy nie wrzucili nas do jednego koszyka z Grecją, Rosją i Ukrainą – pisze prezes HSBC Bank Polska.
Michał H. Mrożek
Polska jest w coraz większym stopniu postrzegana jako atrakcyjna lokalizacja dla inwestycji zagranicznych. Świadczy o tym wysoka pozycja w rankingu atrakcyjności inwestycyjnej publikowanym przez firmę doradczą EY – trzecie miejsce w Europie pod względem liczby miejsc pracy tworzonych dzięki bezpośrednim inwestycjom zagranicznym (BIZ) – czy ostatni awans do grona krajów, które przyjmują najwięcej tego typu inwestycji według UNCTAD.
Silne punkty
Zaletą naszego kraju jest jakość za rozsądną cenę: kompetencje przy nadal niższych kosztach pracy niż w Europie Zachodniej. Nie bez znaczenia jest też położenie w sercu Europy, które sprawia, że przez inwestorów spoza Starego Kontynentu jesteśmy postrzegani jako brama do liczącego 500 milionów konsumentów rynku unijnego. Takie komentarze często...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta