Informacje
Informacje
Niemiecki producent odzieży, obuwia i sprzętu sportowego Adidas A G zwiększył w 1996 r. zysk netto o 28 proc. do 314 mln DEM, zysk brutto aż o 50 proc. do 444 mln, a obroty o 35 proc. do 4, 7 mld DEM. Prezes Robert-Louis Dreyfus uznał, że osiągnięte wyniki wskazują, iż jego firma staje się najlepszą w świecie sportową marką. Wzrost zysku brutto był większy z racji podwyższenia opodatkowania w minionym roku. Większe obroty z kolei to wynik poprawy sprzedaży w Europie (o 33 proc. , do 3, 11 mld DEM, po raz pierwszy powyżej 3 mld marek; największa dynamika: Wlk. Brytania 65 proc. , Hiszpania 54, Szwecja 53 i Norwegia 44 proc. ), w Ameryce Płn. (o 34 proc. do 1, 026 mld) i w strefie Azji-Pacyfiku (o 51 proc. do 464 mln) -- informuje komunikat ogłoszony na giełdzie we Frankfurcie. Wlistopadzie `95 rozpoczęto notowanie akcji Adidasa na giełdach we Frankfurcie i Paryżu; było to zwieńczenie procesu ratowania firmy. Obroty działu obuwia sportowego poprawiły się o 21 proc. do 2, 171 mld DEM z powodu ogromnej popularności butów do biegania i treningu. Udział tego działu w wynikach firmy zmalał do 46 proc. z 51. Dział odzieży (udział 49 wobec 44 proc. ) zwiększył sprzedaż o 51 proc. do 2, 314 mld. Dział sprzętu zanotował dynamikę 21 proc. do 225 mln marek. Łączne obroty na świecie (włącznie z umowami franszyzowymi) zwiększyły się o 23 proc. do 6, 1 mld DEM. Udział umów franszyzowych zmalał zgodnie ze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta