Firmy motorem napędowym polskiego rynku nowych aut
Motoryzacja | W lutym 2018 r. przedsiębiorcy kupili o prawie 12 proc. więcej samochodów osobowych niż rok wcześniej adam woźniak
Na 42,1 tys. nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce w lutym 2018 r. prawie 65 proc. kupiły firmy. Z kolei od stycznia udział klientów firmowych w całości pierwszych rejestracji wyniósł 63 proc. W rzeczywistości jest on jednak znacznie większy. Statystyka ta nie uwzględnia bowiem osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych, które w bazie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców klasyfikowane są w grupie klientów indywidualnych. – Ponieważ w grupie osób fizycznych mogą również znaleźć się firmy, rzeczywisty rozkład rejestracji pomiędzy obiema grupami klientów może się różnić, jeszcze bardziej zwiększając różnicę pomiędzy nimi na korzyść firm – zaznacza Dariusz Balcerzyk z Instytutu Samar.
Rynkiem rządzi Skoda
Firmy stanowią siłę napędową polskiego rynku nowych samochodów osobowych już od dłuższego czasu. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w 2017 r. na REGON zostało zarejestrowanych 338,9 tys. aut, podczas gdy na klientów indywidualnych – 147,4 tys. W roku 2016 odpowiednio 281,7 tys. i 134,4 tys., w 2015 r. – 231,4 tys. i 123,6 tys., w 2014 r. – 201,2 tys. i 126,5 tys. Jeśli w roku 2013 sprzedaż samochodów dla firm była o niespełna 40 proc. wyższa niż dla klientów indywidualnych, to w roku ubiegłym przewyższała...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta