Lepsza laurka od szpitala czy klepsydry
BEZPIECZEŃSTWO | Świadomy kierowca jeździ bezpieczniej, bardziej ekologicznie i taniej robert przybylski
Chociaż według wstępnych danych policji w 2017 r. było o 2,8 proc. mniej wypadków drogowych niż w 2016 r. (32 705) oraz mniej ofiar i rannych, to i tak pod względem liczby ofiar śmiertelnych na milion mieszkańców nasz kraj plasuje się w ścisłej czołówce Europy. – Zarządzający w firmach posiadających duże floty świetnie wiedzą, jakie koszty społeczne i ekonomiczne wiążą się ze skutkami wypadków – przyznaje Bogumiła Czernecka ze Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych.
Procedury i zdrowy rozsądek
Flota to poważny składnik majątkowy lub kosztowy każdego przedsiębiorstwa. Jeżeli auta są eksploatowane nadmiernie i nieostrożnie, to roczne koszty eksploatacji rosną, ponieważ należy wymieniać szybciej zużywające się opony, układy hamulcowe, elementy zawieszenia, nie wspominając o nadmiernym zużyciu paliwa lub drobnych uszkodzeniach blacharsko-lakierniczych.
– Osoba zarządzająca służbowymi samochodami powinna znać szkodowość swojej floty: rodzaj uszkodzeń (parkingowe czy kolizje), kto jest sprawcą, koszt likwidacji szkód. Co kwartał lub co pół roku przygotowywać raporty i kontrolować szkodowość. Przygotować program, który ją ograniczy – wylicza członek SKFS Jacek Częścik.
Batem na rajdowe zapędy kierowców jest monitorowanie przejazdów za pomocą systemu GPS oraz wprowadzanie działań motywujących i przemawiających do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta