Ludzki wymiar miasta
Aby zacząć przemianę miasta, trzeba wybrać jego mały fragment i tam wprowadzać nowy standard. To przekonuje wszystkich. Ale tylko wtedy, gdy jest realizowane w dialogu z mieszkańcami.
W mieście ciągle się przemieszczamy, podróżujemy. Nasze podróże są analizowane w badaniach ruchu, za pomocą ankiet lub poprzez technologie inteligentnego miasta. Ich wyniki ciągle przypominają, że miasto powinno mieć ludzki wymiar, być dostosowane do naszych potrzeb. Gdy podróż jest odbywana komunikacją publiczną, musimy wyjść z domu, dojść do przystanku, a gdy jedziemy samochodem, to do miejsca jego parkowania. Ruch pieszy jest wartością miasta, również dla współczesnej urbanizacji.
Według badań ruchu w 2015 roku dla Warszawy 17,9 proc. wszystkich podróży to ruch pieszych samodzielnie, niełączony z innymi środkami transportu, 46,8 proc. to transport publiczny, 31,5 proc. samochodem, a rowerem to teraz już 3,8 proc. A w małych miastach jest jeszcze więcej ruchu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta