Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Administrowanie PPK jest zbyt skomplikowane

09 stycznia 2020 | Moje pieniądze | Mateusz Pawlak
Aż 73 proc. badanych uznało obszar administracji PPK za złożony i skomplikowany. Taką ocenę potwierdziła też zdecydowana większość komentarzy ankietowanych
źródło: AdobeStock
Aż 73 proc. badanych uznało obszar administracji PPK za złożony i skomplikowany. Taką ocenę potwierdziła też zdecydowana większość komentarzy ankietowanych

Przedsiębiorcy narzekają na biurokrację związaną z pracowniczymi planami kapitałowymi. Tak wynika z badania, 
które pokazuje główne bolączeki firm wdrażajcych i prowadzcych nowy program oszczędzania na starość.

 

Mercer przeprowadził badanie opinii pracodawców dot. kluczowych aspektów funkcjonowania PPK. Celem badania było zebranie opinii pracodawców dot. zakończonego procesu wdrożenia PPK w firmach zatrudniających przynajmniej 250 pracowników. Zebrano opinie pracodawców dot. reformy PPK i zakończonych wdrożeń w ich firmach, w tym dot. szacowanej liczby złożonych rezygnacji z udziału w PPK – w tym ostatnim zakresie uwzględnione zostały rezygnacje złożone do końca listopada 2019 r. Wiadomo, że wraz z przekazywaniem pracownikom pierwszych informacji dotyczących potrąceń zaliczek na podatek PIT i ich składek na PPK część pracowników, którzy wcześniej tego nie zrobili, rezygnuje z PPK. Oznacza to, że partycypacja w najbliższych miesiącach może być niższa niż pierwotnie szacowana.

W badaniu wzięły udział 162 firmy, z których 132 uruchomiło PPK. Uczestnicy badania odpowiedzieli na 16 pytań. Do pytań dołączono prośbę o uzupełniający komentarz. Warto podkreślić, że liczba komentarzy znacząco przekroczyła poziom spotykany w tego typu badaniach. Świadczyć to może o bardzo dużym zainteresowaniu tematyką PPK, istotności tego obszaru działalności dla polskich firm oraz o oczekiwaniu, że głos pracodawców jest ważny i powinien być wysłuchany.

1

Wybór zarządzającego

Większość uczestników, łącznie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11552

Wydanie: 11552

Spis treści

Nieprzypisane

Zamów abonament