Administrowanie PPK jest zbyt skomplikowane
Przedsiębiorcy narzekają na biurokrację związaną z pracowniczymi planami kapitałowymi. Tak wynika z badania, które pokazuje główne bolączeki firm wdrażajcych i prowadzcych nowy program oszczędzania na starość.
Mercer przeprowadził badanie opinii pracodawców dot. kluczowych aspektów funkcjonowania PPK. Celem badania było zebranie opinii pracodawców dot. zakończonego procesu wdrożenia PPK w firmach zatrudniających przynajmniej 250 pracowników. Zebrano opinie pracodawców dot. reformy PPK i zakończonych wdrożeń w ich firmach, w tym dot. szacowanej liczby złożonych rezygnacji z udziału w PPK – w tym ostatnim zakresie uwzględnione zostały rezygnacje złożone do końca listopada 2019 r. Wiadomo, że wraz z przekazywaniem pracownikom pierwszych informacji dotyczących potrąceń zaliczek na podatek PIT i ich składek na PPK część pracowników, którzy wcześniej tego nie zrobili, rezygnuje z PPK. Oznacza to, że partycypacja w najbliższych miesiącach może być niższa niż pierwotnie szacowana.
W badaniu wzięły udział 162 firmy, z których 132 uruchomiło PPK. Uczestnicy badania odpowiedzieli na 16 pytań. Do pytań dołączono prośbę o uzupełniający komentarz. Warto podkreślić, że liczba komentarzy znacząco przekroczyła poziom spotykany w tego typu badaniach. Świadczyć to może o bardzo dużym zainteresowaniu tematyką PPK, istotności tego obszaru działalności dla polskich firm oraz o oczekiwaniu, że głos pracodawców jest ważny i powinien być wysłuchany.
1
Wybór zarządzającego
Większość uczestników, łącznie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta