Czy od pośrednictwa sprzedaży trzeba pobrać podatek u źródła
Z tegorocznych interpretacji fiskusa wynika, że umowy agencyjne to świadczenia podobne do usług doradczych, reklamowych i badania rynku. W każdym przypadku decydujące znaczenie ma jednak zakres realizowanych czynności.
Polscy przedsiębiorcy niejednokrotnie korzystają z usług zagranicznych przedstawicieli handlowych przy sprzedaży swoich produktów na rynkach międzynarodowych. Muszą się wówczas zmierzyć z kwestią opodatkowania takich wydatków tzw. podatkiem u źródła. Ani przepisy prawa, ani stanowiska organów podatkowych nie pozwalają jednak na jednoznaczne rozstrzygniecie istnienia takiego obowiązku, zwłaszcza że linia interpretacyjna niedawno znowu się zmieniła.
Podobne, czyli jakie
W art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT ustawodawca wskazuje, że podatkiem dochodowym z tytułu przychodów uzyskanych na terytorium RP przez podmioty niemające na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej siedziby lub zarządu objęte są przychody z tytułu świadczeń: doradczych, księgowych, badania rynku, usług prawnych, usług reklamowych, zarządzania i kontroli, przetwarzania danych, usług rekrutacji pracowników i pozyskiwania personelu, gwarancji i poręczeń oraz świadczeń o podobnym charakterze. Przy czym za dochody osiągane na terytorium Polski przez nierezydentów uważa się przychody z tytułu należności regulowanych, w tym stawianych do dyspozycji, wypłacanych lub potrącanych, przez osoby fizyczne, osoby prawne albo jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, mające miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, niezależnie od miejsca...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta