Co można zaliczyć do kosztów?
Zakup dla pracowników testów na COVID-19, a dla wykonujących pracę zdalną - laptopów i oprogramowania, niesprzedane towary, które utraciły wartość handlową – to wszystko może stanowić koszt uzyskania przychodu. Piotr Aleksiejuk radca prawny, Wojarska Aleksiejuk & Wspólnicy
W czasie epidemii przedsiębiorcy muszą mierzyć się nowymi wyzwaniami stricte biznesowymi, np. zobowiązani są do zaniechania inwestycji, które są w toku, muszą zlikwidować towary handlowe z uwagi na niemożność ich dostawy. Mają również nowe obowiązki prawne m.in. z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. I chociaż te nowe obowiązki wynikają z przepisów, których interpretacja niekiedy prowadzi do niejednoznacznych wniosków, zdecydowana większość przedsiębiorców – mając na uwadze z jednej strony zachowanie ciągłości produkcji/świadczonych usług, a z drugiej strony bezpieczeństwo pracowników – wyłącznie z własnej inicjatywy wdraża nadzwyczajne środki dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy.
Nie zawsze z obowiązku
Rada Ministrów lub poszczególni ministrowie w reakcji na pandemię wirusa COVID-19 nałożyli na przedsiębiorców szereg nowych obowiązków, dotyczących m. in.: zapewnienia jednorazowych rękawiczek, środków do dezynfekcji rąk, dezynfekcji stanowisk kasowych i stanowisk obsługi. Ale przedsiębiorcy, niezależnie od nałożonych na nich obowiązków sami podejmują indywidualne inicjatywy które przeciwdziałają zagrożeniu COVID-19. Do najczęściej podejmowanych takich działań można zaliczyć np. zarządzenia wewnętrzne co do organizacji pracy zdalnej, a co za tym idzie – wyposażenie pracowników...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta