Czarny Piątek jak dopalacz dla firm
Listopad upłynie pod hasłem promocji z okazji Black Friday – nawet jeśli często to tylko reklama, a nie realne obniżki.
W USA Black Friday, jako piątek po Święcie Dziękczynienia, uważany jest za symboliczny start bożonarodzeniowego sezonu zakupowego. W Polsce wygląda na to, że jest już podobnie – co jest dla sklepów korzystne. Pozwala to na odsunięcie szczytu zakupów na koniec listopada, co oznacza, iż przez cały grudzień nadal będą one uzupełniane.
Wczesny rozbieg
Z badania operatora płatniczego Tpay wynika, że co drugi sklep rozpoczyna przygotowania do Czarnego Piątku na miesiąc wcześniej, a co dziesiąty nawet dwa miesiące przed.
– Od wielu miesięcy intensywnie szykujemy się na Black Week. Co roku zwiększamy skalę akcji i takie też są nasze plany na 2021 r. Wyniki zeszłorocznego festiwalu pokazują, że to nie tylko marketing, ale realne korzyści dla sprzedających i kupujących – mówi Marcin Gruszka, rzecznik Allegro. – W zeszłym roku sprzedawcy, którzy dołączyli do Black Week na Allegro, odnotowywali wyższą sprzedaż o ok....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta