Zielone Azoty, czyli zielone produkty, technologie i zielona organizacja
Przemyślana i konsekwentna transformacja klimatyczno-energetyczna to warunek konieczny utrzymania silnej pozycji rynkowej Grupy Azoty w perspektywie najbliższej dekady – mówi Tomasz Hinc, prezes zarządu Grupy Azoty SA.
Strategia Grupy Azoty to dokument, który wytycza najważniejsze kierunki rozwoju dla Grupy w perspektywie 2030 roku. Co definiujecie jako największe wyzwania w tym okresie?
Przede wszystkim jako duży europejski producent nawozów, tworzyw
i produktów chemicznych musimy aktywnie odpowiadać na cele stawiane przez Europejski Zielony Ład. To idea, która
w ostatnim czasie bardzo mocno determinuje działania całego europejskiego przemysłu. Największe wyzwania dla Grupy Azoty
to znacząco rosnące ceny surowców, gazu, energii
i uprawnień CO2. Przemyślana i konsekwentna transformacja klimatyczno-energetyczna to warunek konieczny utrzymania silnej pozycji rynkowej Grupy Azoty w perspektywie najbliższej dekady.
Zrównoważony rozwój
i prowadzenie odpowiedzialnego biznesu ma dla całej Grupy Kapitałowej charakter strategiczny, stąd też decyzja o uruchomieniu projektu korporacyjnego „Zielone Azoty". Główne założenia projektu to m.in. dywersyfikacja surowcowa
w zielonym kierunku, implementacja rozwiązań technicznych w zakresie ekologicznych źródeł energii OZE, źródeł zeroemisyjnych oraz dekarbonizacja
i ograniczenie emisyjności naszych instalacji produkcyjnych. Już teraz oferujemy na rynku produkty i technologie wychodzące naprzeciw wyzwaniom i regulacjom klimatycznym oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta