Tesla Model Y: Bardzo dobry elektryk
Tesla Model Y ma w Europie dopiec konkurencji. Po to powstała fabryka pod Berlinem, żeby szybciej i więcej aut dostarczyć na Stary Kontynent.
Pierwsze wrażenie jest zaskakujące, bo na żywo Model Y to dużo większy samochód niż na zdjęciach. Karoseria ma 4,75 cm długości i 1,62 cm wysokości, więc jest tylko nieco większa np. od Volkswagena ID.4 (4,58 cm długości, 1,64 cm wysokości), a mimo to stojąca na podjeździe wydaje się bardzo pokaźnym SUV-em lub sam nie wiem czym. W każdym razie określenie kompaktowy SUV, spotykane w wielu opisach, na pewno do tego auta nie pasuje. Być może to przez swego rodzaju klockowatość i mało wyraziste kształty. W tym aucie jest tak mało ciekawych detali zewnętrznych, że ich praktycznie nie ma w ogóle.
Historia Modelu Y sięga 2017 r., chociaż jako znak towarowy został zarejestrowany już w 2013 r. Auto trafiło na rynek w marcu 2020 r., ale jego produkcja ruszyła już dwa miesiące...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta