Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Procentowy marketing

18 czerwca 2022 | Plus Minus | Urszula Zielińska
autor zdjęcia: Krzysztof Wójcik/Forum
źródło: Nieznane

Producenci alkoholi zalewają rynek reklamami wyrobów niezawierających procentów. W ten sposób budują świadomość marki, nie podpadając przy tym prawu o wychowaniu w trzeźwości. A czym skorupka za młodu nasiąknie...

Reklama piwa w telewizji, ale też edukacyjne kampanie społeczne. Finansowanie klubów i zawodów sportowych. Wspieranie wydarzeń artystycznych oraz rozrywkowych: koncertów, wystaw, pokazów mody. Pieniądze na renowację zabytków. Ale też coraz to nowe produkty bez alkoholu, za to pod tą samą marką lub ją przypominające. Takimi sposobami producenci alkoholi starają się zaistnieć w świadomości konsumentów i nie naruszyć przy okazji przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości.

„Konsumpcja piwa najniższa od dziesięciu lat” – ćwierknął w piątek 9 czerwca na Twitterze Janusz Piechociński, były minister gospodarki, regularnie dzielący się danymi z obserwującymi jego konto. „Prezes Carlsberg Polska: branża piwna stoi na krawędzi zapaści” – zatłitował z kolei w sobotę, cytując tytuł wywiadu Portalu Spożywczego z Mieszkiem Musiałem, szefem browaru.

Naważyli piwa

Z powodu pandemicznych obostrzeń, braku koncertów, zakazów uczestniczenia widowni w rozgrywkach sportowych i innych imprez masowych, ulubiony (nadal) napój alkoholowy Polaków sprzedawał się trzy lata z rzędu słabiej. W minionym roku, jak podsumował w marcu Związek Pracodawców Przemysłu Browarniczego za Nielsenem, w Polsce sprzedało się o 1 mld butelek piwa mniej niż w 2018 r. i po raz...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12295

Wydanie: 12295

Zamów abonament