Procentowy marketing
Producenci alkoholi zalewają rynek reklamami wyrobów niezawierających procentów. W ten sposób budują świadomość marki, nie podpadając przy tym prawu o wychowaniu w trzeźwości. A czym skorupka za młodu nasiąknie...
Reklama piwa w telewizji, ale też edukacyjne kampanie społeczne. Finansowanie klubów i zawodów sportowych. Wspieranie wydarzeń artystycznych oraz rozrywkowych: koncertów, wystaw, pokazów mody. Pieniądze na renowację zabytków. Ale też coraz to nowe produkty bez alkoholu, za to pod tą samą marką lub ją przypominające. Takimi sposobami producenci alkoholi starają się zaistnieć w świadomości konsumentów i nie naruszyć przy okazji przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości.
„Konsumpcja piwa najniższa od dziesięciu lat” – ćwierknął w piątek 9 czerwca na Twitterze Janusz Piechociński, były minister gospodarki, regularnie dzielący się danymi z obserwującymi jego konto. „Prezes Carlsberg Polska: branża piwna stoi na krawędzi zapaści” – zatłitował z kolei w sobotę, cytując tytuł wywiadu Portalu Spożywczego z Mieszkiem Musiałem, szefem browaru.
Naważyli piwa
Z powodu pandemicznych obostrzeń, braku koncertów, zakazów uczestniczenia widowni w rozgrywkach sportowych i innych imprez masowych, ulubiony (nadal) napój alkoholowy Polaków sprzedawał się trzy lata z rzędu słabiej. W minionym roku, jak podsumował w marcu Związek Pracodawców Przemysłu Browarniczego za Nielsenem, w Polsce sprzedało się o 1 mld butelek piwa mniej niż w 2018 r. i po raz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
