Drobnica na morzu
Nawet w czasach zerwanych łańcuchów dostaw morska drobnica cieszy się popularnością i pozostaje oczkiem w głowie spedytorów.
Według World Shipping Council w 2021 roku armatorzy zarządzali 6300 statkami przewożącymi towary o wartości 7 bln dolarów w 241 mln kontenerów. W co czwartym znajdowała się drobnica morska. – Drobnica kontenerowa miewa się dobrze. Załadowcy mają do dyspozycji kilka konkurujących ze sobą i rozwijających się serwisów, oferowanych zarówno przez globalnych, regionalnych, jak i krajowych spedytorów – wskazuje przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki Marek Tarczyński.
Tysiące połączeń
Tłumaczy, że przy bardzo wysokich stawkach pełnokontenerowych serwisy drobnicowe pozwalają na znaczne oszczędności przy mniejszych partiach. – Serwisy drobnicowe odznaczają się relatywnie dużą regularnością i są przysłowiowym oczkiem w głowie branży spedycyjnej, szczególnie w dobie agresywnej akwizycji dostaw dom–dom przez armatorów. Wymagają większego zaangażowania i personalnej obsługi w porównaniu z dostawami pełnokontenerowymi – podkreśla przewodniczący PISiL.
Podobnie rzecz się ma z Nowym Jedwabnym Szlakiem, gdzie udział kontenerów drobnicowych jest większy niż na morzu. – Rozwojowi tych usług sprzyja rosnąca liczba magazynów spedycyjnych (przeznaczonych dla różnych ładunków wielu załadowców w odróżnieniu od logistyki kontraktowej) i poprawa jakości dystrybucji drobnicy i przesyłek kurierskich po kraju, która...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta