Informacje
LIGA MISTRZOW
Strategie zarządzania: benchmarking
Informacje
ROZMOWA Z GLENEM PETERSEM
-- Jest pan futurystą ekonomicznym, autorem książki "Benchmarking Customer Service", wydanej w 1994 r. w Londynie i partnerem w Price Waterhouse odpowiedzialnym za identyfikację przyszłych produktów i usług. Czy tak poważny człowiek powinien zajmować się dziedziną polegającą w gruncie rzeczy na podglądaniu innych firm?
-- Myślę, że tak. Dla współczesnego zarządzania to jest bardzo ważne zadanie - dowiadywać się jak najwięcej o praktykach prowadzenia biznesu przez inne firmy. Benchmarking wymyślili Japończycy. Na początku lat 50. przyjeżdżali do Ameryki i przyglądali się wszystkiemu, a następnie imitowali podpatrzone produkty i procesy technologiczne. Dziś takie kopiowanie produktów czy technologii nie ma większego sensu, bo te rzeczy są dostępne. Warto natomiast podpatrywać, jak są zarządzane wielkie firmy światowe, takie jak np. Coca-Cola czy General Electric. W jaki sposób firmy te sprzedają swoje produkty, jak motywują swój personel, w jakim kierunku się rozwijają, jakie gromadzą informacje i jak je przetwarzają.
-- Wystarczy zatem odszyfrować, jak krok po kroku duże korporacje doszły do potęgi, potem powtórzyć tę drogę sekwencja po sekwencji i to powinno nam zagwarantować, że nasza firma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta