Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informacje

26 listopada 1997 | Moja Kariera | EB

LIGA MISTRZOW

Strategie zarządzania: benchmarking

Informacje

ROZMOWA Z GLENEM PETERSEM

-- Jest pan futurystą ekonomicznym, autorem książki "Benchmarking Customer Service", wydanej w 1994 r. w Londynie i partnerem w Price Waterhouse odpowiedzialnym za identyfikację przyszłych produktów i usług. Czy tak poważny człowiek powinien zajmować się dziedziną polegającą w gruncie rzeczy na podglądaniu innych firm?

-- Myślę, że tak. Dla współczesnego zarządzania to jest bardzo ważne zadanie - dowiadywać się jak najwięcej o praktykach prowadzenia biznesu przez inne firmy. Benchmarking wymyślili Japończycy. Na początku lat 50. przyjeżdżali do Ameryki i przyglądali się wszystkiemu, a następnie imitowali podpatrzone produkty i procesy technologiczne. Dziś takie kopiowanie produktów czy technologii nie ma większego sensu, bo te rzeczy są dostępne. Warto natomiast podpatrywać, jak są zarządzane wielkie firmy światowe, takie jak np. Coca-Cola czy General Electric. W jaki sposób firmy te sprzedają swoje produkty, jak motywują swój personel, w jakim kierunku się rozwijają, jakie gromadzą informacje i jak je przetwarzają.

-- Wystarczy zatem odszyfrować, jak krok po kroku duże korporacje doszły do potęgi, potem powtórzyć tę drogę sekwencja po sekwencji i to powinno nam zagwarantować, że nasza firma...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1240

Spis treści
Zamów abonament