Schabowy przegrywa z pizzą i burgerami
Polacy wciąż są otwarci na nowe smaki i zamawiają dania z różnych kuchni. Jednak na rynku coraz wyraźniej czuć kryzys: 59 proc. konsumentów, przeglądając oferty restauracji, poszukuje najtańszych.
Polacy wciąż w dostawie wybierają najczęściej dania międzynarodowe. Już nie włoskie z pizzą na czele, które spadły na drugą pozycję – liderem są amerykańskie, jak burgery czy nuggetsy. Popularne są też dania polskie, zwłaszcza schabowy, rosół i pierogi. Ale najszybciej na popularności zyskują kuchnie arabska czy indyjska – wynika z raportu Food Trendy serwisu Pyszne.pl, lidera rynku dostaw. Ma on już 3,5 mln aktywnych użytkowników, o 17 proc. więcej r./r.
Na rynku widać oznaki kryzysu. – W wyniku wysokiej inflacji oraz dynamicznie rosnących cen energii i wynagrodzeń, koszty prowadzenia biznesu w Polsce znacznie wzrosły. Czynniki te szczególnie odczuła branża gastronomiczna, której kondycja została wyraźnie nadwerężona przez pandemiczne obostrzenia. Gdy restauratorzy nauczyli się funkcjonować w nowej rzeczywistości, pojawiły się kolejne wyzwania – mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl. – Zmieniły się zachowania konsumentów, którzy coraz częściej kierują się przede wszystkim cenami – dodaje.
Znowu ciężkie czasy
A te ostro rosną, we wrześniu 2021 r. średnia cena pizzy to 33 zł, w 2022 r. już 39 zł, co oznacza 18-proc. wzrost. –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta