Reklama i promocja w ustawie alkoholowej a komunikacja marki w social mediach
Należy wyraźnie odróżnić zakazaną działalność reklamową lub promocyjną alkoholi wysokoprocentowych od dopuszczalnej reklamy i promocji piwa oraz komunikacji marki napoju alkoholowego, która odbywa się z wykorzystaniem narzędzi stwarzających zamknięty krąg odbiorców przekazu - piszą prawnicy.
W ostatnim czasie można zaobserwować wzrost zainteresowania serwisami społecznościowymi przez marki alkoholowe. W związku z tym należy wyraźnie odróżnić zakazaną działalność reklamową lub promocyjną alkoholi wysokoprocentowych od dopuszczalnej reklamy i promocji piwa oraz komunikacji marki napoju alkoholowego, która odbywa się z wykorzystaniem narzędzi stwarzających zamknięty krąg odbiorców przekazu i która przez to nie jest reklamą w rozumieniu tej ustawy.
Reklama i promocja w ustawie alkoholowej...
Analizując definicję reklamy napojów alkoholowych zawartą w art. 21 ust. 1 pkt 3) ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi1 (dalej również jako „ustawa alkoholowa”) należy postawić wniosek, iż charakter reklamy napojów alkoholowych będą miały jedynie takie działania, które spełniają łącznie następujące przesłanki:
∑ prowadzone są w sposób publiczny;
∑ rozpowszechniają znaki towarowe napojów alkoholowych lub symbole graficzne z nimi związane, nazwy i symbole graficzne przedsiębiorców produkujących napoje alkoholowe, nieróżniące się od nazw i symboli graficznych napojów alkoholowych; oraz mają na celu popularyzowanie napojów alkoholowych.
...i orzecznictwie sądów administracyjnych
Należy przy tym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)