Jak karnawał to musicale
Największym hitem w Polsce jest „We Will Rock You” w Romie, wydarzeniem będzie prapremiera Mateusza Pakuły „Złote Płyty” we wrocławskim Capitolu.
We Will Rock You”, brytyjski musical z librettem Bena Eltona w warszawskiej Romie, potwierdza niegasnące powodzenie piosenek grupy Queen i Freddiego Mercury’ego.
Szef Romy i reżyser Wojciech Kępczyński jest tak ceniony na musicalowym rynku, że ponownie otrzymał zgodę na autorską inscenizację non-replica. Twórcą polskiego przekładu libretta i tekstów piosenek jest Michał Wojnarowski, warszawska produkcja iskrzy się humorem, ma też cywilizacyjno-polityczny podtekst, bo orwellowska wizja Bena Eltona zarówno w Polsce, jak i na świecie w wielu miejscach zaczęła się materializować.
Już choćby z filmowego przeboju „Bohemian Rhapsody” wiemy, że piosenki Freddiego Mercury’ego, frontmana Queen, nie były przypadkowym wołaniem o wolność, tylko krzykiem człowieka, który musiał walczyć o akceptację dla swojej tożsamości.
Ben Elton wkleił hity Queen w dystopijną opowieść o dalekiej przyszłości, kiedy wszystko i wszystkich kontrolować będzie Wielki Brat o nazwie Globalsoft Corporation. Londyńska prapremiera odbyła się w 2002 roku, ale to, co było wtedy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta