Pogmatwana sieć uczuć
„Miłość bez ostrzeżenia” to pierwszy amerykański film Joanny Kulig i nieoczywista komedia romantyczna.
Jest w tytule tego filmu cząstka prawdy, bo reżyserka Rebecca Miller rzeczywiście opowiada o uczuciach. Ale też o szukaniu miejsca w życiu, w świecie. O blokadzie twórczej artysty. O relacjach ludzi z różnych warstw społecznych.
Małorosły główny bohater filmu to kompozytor, który nie jest w stanie skończyć zamówionej u niego opery. – Artysta zawsze szuka natchnienia w sobie – powiedziała mi Rebecca Miller, z którą spotkałam się w Toruniu podczas ostatniego festiwalu EnergaCAMERIMAGE. – A co się dzieje, kiedy tam jest nagle czarna dziura? Pustka? Okropne uczucie. Przeżyłam coś podobnego ponad 20 lat temu, niedługo po moim ślubie.
Niemoc twórcza
Rebecca Miller, córka wybitnego dramatopisarza Arthura Millera i fotografki Inge Morath, mieszkała wtedy z mężem, wybitnym aktorem Danielem Day-Lewisem w Irlandii, w Dublinie: – On pracował, ja siedziałam w domu z dziećmi. Miałam już za sobą reżyserski debiut „Angela” i wydane...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta