Wojna Lidla i Biedronki zwiększy długi sklepów
55,5 proc. Polaków spodziewa się zaostrzenia wojny cenowej między dyskontami i tańszych wielkanocnych zakupów. Odbije się to jednak na całym sektorze, już tonącym w długach.
Jedynie 22,1 proc. ankietowanych nie oczekuje zaostrzenia konfliktu cenowego między największymi sieciami handlowymi w Polsce – wynika z badania UCE Research i Grupy Offerista, którego wyniki „Rzeczpospolita” poznała pierwsza.
Walka coraz ostrzejsza
Z badania wynika, że najbardziej na zaostrzoną walkę sieci liczą głównie Polacy w wieku 45–55 lat oraz 35–44 lat, a także mieszkańcy miast średnich i aglomeracji.
– Dyskonty dobrze wyczuwają intencje i potrzeby konsumentów oraz dokładnie podążają ich tokiem myślenia. To badanie w ich oczach tylko potwierdza słuszność, z punktu widzenia biznesowego, tego typu narracji – mówi Robert Biegaj, ekspert rynku handlowego z Grupy Offerista. – Ta „walka na ceny” mimo wszystko szybko się nie zakończy. Wręcz może się tylko zaostrzyć. I to w jednym kierunku, tj. działania będą jeszcze bardziej zintensyfikowane, bo sieci będą widziały w tym głębszy sens – dodaje.
Bezkompromisowa walka na ceny trwa między Lidlem i Biedronką od kilku tygodni, sieci przerzucają się ofertami i promocjami. Biedronka oferuje te same produkty nawet o połowę taniej niż jeszcze niedawno, co w oczywisty sposób przekłada się na zainteresowanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta