Kurierzy liczą na świąteczny boom. Ale mogą się przeliczyć
Po słabszych miesiącach e-commerce znowu przyspiesza. Motorem napędowym mogą okazać się Black Friday i Cyber Monday. W branży paczkowej widać jednak niepewność.
Końcówka roku to w sektorze KEP (kurier, ekspres, paczka) tradycyjnie najlepszy okres – związany ze świątecznymi zakupami wzrost popytu na usługi operatorów paczkowych wyraźnie podkręca wyniki branży. Liczba przesyłek znacząco rośnie, a dotychczasowe doświadczenia z tego rynku pokazują, że właściwie co roku, dzięki wzrostom w e-commerce, tzw. szczyt paczkowy generuje rekordowe wyniki w KEP.
W br. może być jednak inaczej. Choć eksperci nie spodziewają się spadków, to liczą się z tym, że dynamika będzie słabsza. Czy tym razem kurierzy mogą zatem zapomnieć o rekordowym „peaku”?
Oczekiwanie na rekordy
Z pewnością papierkiem lakmusowym kondycji e-commerce i branży KEP tuż przed „świątecznym finałem” są Black Friday (29 listopada) czy nawet Black Week (od 25 do 29 listopada) oraz Cyber Monday (2 grudnia).
– Koniec listopada to najgorętszy okres w przedświąteczno-zakupowej końcówce roku. Konsumenci tradycyjnie już polują na najlepsze okazje i po udanych zakupach sukcesywnie wykreślają ze swoich list kolejne udane poszukiwane produkty. Kulminacyjnym momentem jest Black Week. Jednak co roku okres zakupowej gorączki zaczyna się coraz wcześniej – mówi Sebastian Błaszkiewicz z firmy Univio.
Analitycy z platformy LTK wskazują, że w USA, a więc w kraju będącym wyznacznikiem trendów dla unijnych rynków, aż 58 proc. konsumentów planowało...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta