Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kurierzy liczą na świąteczny boom. Ale mogą się przeliczyć

02 grudnia 2024 | Ekonomia i rynek | Michał Duszczyk
E-konsumenci zaczęli oszczędzać – szukają tańszych zamienników. Popyt na zakupy online z końcem roku jednak rośnie, a branża kurierska oczekuje kolejnego rekordowego szczytu paczkowego
źródło: Rzeczpospolita
E-konsumenci zaczęli oszczędzać – szukają tańszych zamienników. Popyt na zakupy online z końcem roku jednak rośnie, a branża kurierska oczekuje kolejnego rekordowego szczytu paczkowego

Po słabszych miesiącach e-commerce znowu przyspiesza. Motorem napędowym mogą okazać się Black Friday i Cyber Monday. W branży paczkowej widać jednak niepewność.

Końcówka roku to w sektorze KEP (kurier, ekspres, paczka) tradycyjnie najlepszy okres – związany ze świątecznymi zakupami wzrost popytu na usługi operatorów paczkowych wyraźnie podkręca wyniki branży. Liczba przesyłek znacząco rośnie, a dotychczasowe doświadczenia z tego rynku pokazują, że właściwie co roku, dzięki wzrostom w e-commerce, tzw. szczyt paczkowy generuje rekordowe wyniki w KEP.

W br. może być jednak inaczej. Choć eksperci nie spodziewają się spadków, to liczą się z tym, że dynamika będzie słabsza. Czy tym razem kurierzy mogą zatem zapomnieć o rekordowym „peaku”?

Oczekiwanie na rekordy

Z pewnością papierkiem lakmusowym kondycji e-commerce i branży KEP tuż przed „świątecznym finałem” są Black Friday (29 listopada) czy nawet Black Week (od 25 do 29 listopada) oraz Cyber Monday (2 grudnia).

– Koniec listopada to najgorętszy okres w przedświąteczno-zakupowej końcówce roku. Konsumenci tradycyjnie już polują na najlepsze okazje i po udanych zakupach sukcesywnie wykreślają ze swoich list kolejne udane poszukiwane produkty. Kulminacyjnym momentem jest Black Week. Jednak co roku okres zakupowej gorączki zaczyna się coraz wcześniej – mówi Sebastian Błaszkiewicz z firmy Univio.

Analitycy z platformy LTK wskazują, że w USA, a więc w kraju będącym wyznacznikiem trendów dla unijnych rynków, aż 58 proc. konsumentów planowało...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13041

Wydanie: 13041

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament