Operatorzy wchodzą w AI. W tle 6G
Sztuczna inteligencja to szansa na nową generację usług. Będą jej potrzebować sieci 6G. Ich zaczątek właśnie powstaje.
W globalnym wyścigu na sztuczną inteligencję prym wiodą twórcy najpopularniejszych aplikacji komputerowych. Jednak także właściciele infrastruktury telekomunikacyjnej mają na nią swoje pomysły. Dla niektórych AI to sposób na oszczędności, dla innych nadzieja na nowych abonentów i dodatkowy biznes.
Telekomy widzą biznes w AI
Na infolinii Orange Polska użytkowników wita automat uczący się Max, a telekom wykorzystuje go też na potrzeby szkoleń pracowników, do sprzedaży smartfonów w sklepie internetowym. Iliad, właściciel Playa dla sztucznej inteligencji, buduje centra danych wyposażone w czipy Nvidii, a sieć Plus z grupy Polsatu od kilku lat używa AI by poznawać użytkowników i ich preferencje. Wszystkie telekomy używają też AI, aby sprawniej zarządzać masztami komórkowymi.
Tak, dla operatorów telekomunikacyjnych sztuczna inteligencja to szansa, ale nie dlatego, że ChatGPT (aplikacja firmy Open AI, dziś w grupie Microsoft) i jego konkurenci potrafią coraz lepiej odpowiadać na pytania zadawane im przez internautów w naturalnych językach różnych krajów.
Jednak łatwość, z jaką dzięki kolejnym odsłonom ChatGPT użytkownicy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta