Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych trafi do kosza?
Konieczna jest zmiana zakazu silników spalinowych od 2035 r., by umożliwić konkurencję między technologiami, które przyczynią się do redukcji emisji.
Coraz mocniej zaczyna się chwiać perspektywa zakazu sprzedaży samochodów spalinowych, jaka od 2035 r. miała pozwolić na wprowadzanie na rynek wyłącznie aut bezemisyjnych. Do zmian kontrowersyjnych planów ma przekonywać m.in. polska prezydencja w UE.
– Regulacje emisji CO2 z samochodów warto zmienić. Jeżeli się tym nie zajmiemy, bardzo szybko europejski sektor samochodowy przestanie być europejski – powiedział sekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska Krzysztof Bolesta w rozmowie z „Rzeczpospolitą”.
Politycy bronią aut spalinowych
Już w grudniu ubiegłego roku w obronie samochodów z tradycyjnym napędem wystąpiło największe ugrupowanie w Europarlamencie – Europejska Partia Ludowa (EPL), do której należy m.in. Platforma Obywatelska i Polskie Stronnictwo Ludowe. EPL chce przeprowadzenia w tym roku analizy skutków planowanego zakazu sprzedaży aut z napędem spalinowym z uwagi na drastycznie pogarszającą się sytuację w europejskim przemyśle motoryzacyjnym, na którą wpływa słabnący popyt, chińska konkurencja oraz daleko niższe od oczekiwanego zainteresowanie samochodami elektrycznymi.
– Przemysł motoryzacyjny jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta