Bruksela rzuca koło ratunkowe producentom aut
Przemysł samochodowy ma poprawić konkurencyjność, zwłaszcza wobec Chin. Największe ugrupowanie w europarlamencie domaga się cofnięcia zakazu sprzedaży aut spalinowych po 2035 r.
Podupadającą kondycję kluczowej dla unijnej gospodarki branży ma wspomóc Automotive Action Plan. To efekt zainicjowanego w styczniu przez szefową Komisji Europejskiej Ursulę von der Leyen dialogu z europejskim przemysłem motoryzacyjnym na temat jego przyszłości. Wyznacza on kilka priorytetów, w tym rozwój innowacyjności i cyfryzacji, przejście na czystą mobilność, czy zapewnienie konkurencyjności i zwiększenie odporności w łańcuchach dostaw. Kluczowym celem działań będzie zwiększenie konkurencyjności europejskich producentów samochodów.
– Dziś widzimy, jak Stany Zjednoczone i Chiny dynamicznie kształtują przyszłość motoryzacji. Europa nie może stać w miejscu: jeśli nie podejmiemy działań teraz, europejska motoryzacja zostanie zepchnięta na margines – ostrzega Tomasz Bęben, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.
Rynek kuleje
To realna groźba, bo sprzedaż samochodów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta