SkyShowtime jest stworzony dla Europy. To nasza ojczyzna
Budujemy lokalne zespoły pracowników, badających i analizujących potrzeby widzów. Uważam, że to jedna z naszych supermocy, która odróżnia nas od innych podmiotów – mówi Monty Sarhan, prezes SkyShowtime.
Przed uruchomieniem SkyShowtime w Europie w jednym z wywiadów czytałam, że porównał pan usługi streamingowe do kanałów telewizyjnych, argumentując, że nikogo nie zaskakuje liczba kanałów telewizyjnych, więc musi być też miejsce dla kilku platform streamingowych. Czy ta analogia jest aktualna i nadal tak pan uważa?
Tak powiedziałem. Chodzi o to, że branża streamingowa jest relatywnie młoda. Ma dopiero 15 lat. Warto przypominać ludziom, że gdy telewizja miała 15 lat, nadal była medium rosnącym. Zmieniała się, pojawiały się nowe modele biznesowe. Zaczęło się od telewizji FTA (ang. free to air – bezpłatna i niekodowana telewizja), następnie pojawiły się telewizje kablowe, zakłócając ten model, za nimi platformy satelitarne, które zrobiły to samo. Potem próbę zerwania z funkcjonującym modelem podjęły telekomy, a ostatnio platformy streamingowe. I będą kolejne ewolucje, a nawet rewolucje technologiczne, w środku których będzie konsument.
Wie pani, dziennikarze poświęcają wiele miejsca dyskusji o tym, że jest za dużo platform streamingowych i ich liczba będzie się zmniejszać, a w końcu pozostanie kilka. Moim zdaniem na takie tezy jest za wcześnie. Konsument musi mieć wybór, a sposoby, aby dotrzeć do niego z treściami, są różne. Konkurencja jest dobra i jest na rynku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
