AI jak słup ogłoszeniowy? Reklamę czeka rewolucja
To musiało się tak skończyć – w odpowiedziach chatbotów pojawią się sponsorowane treści. Takie rozwiązania w swoich narzędziach AI wdrożyć chcą Google, OpenAI, Microsoft czy Perplexity.
Reklamy wejdą do chatbotów. Scenariusz, w którym zamiast użytecznych odpowiedzi otrzymamy od sztucznej inteligencji sponsorowane materiały oraz linki lub wyświetlone zostaną nam reklamy, staje się coraz bardziej realny. Google właśnie robi pierwszy krok w tym kierunku. Gigant, który żył z reklam Google AdSense, pojawiających w wynikach wyszukiwania w tradycyjnej wyszukiwarce i na stronach internetowych, rusza z rewolucją. Chodzi o lokowanie treści marketingowych choćby w AI Overviews, a wkrótce w AI Mode (nowych funkcjonalnościach wyszukiwarki Google, które w praktyce są tym, co znamy z popularnych chatbotów), ale też w samych chatach AI.
Chatbot kontra wyszukiwarka
Szacuje się, że aż dwie trzecie globalnych wyszukiwań przez Google kończy się bez kliknięcia w jakikolwiek link. Na urządzeniach mobilnych ten odsetek jest jeszcze wyższy i przekracza 75 proc. – wylicza WordStream. Eksperci nie mają wątpliwości, że to zjawisko, wraz z rozwojem chatbotów, które zbierają coraz większy ruch internetowy, będzie przybierać na sile. Coraz częściej odpowiedzi szukamy nie w klasycznych wyszukiwarkach, lecz w narzędziach AI. Wystarczy wspomnieć, że w samej Europie z ChatGPT aktywnie korzysta ponad 41 mln osób miesięcznie, a Polska w tym rankingu jest w Top 5. Za tą potężną zmianą zachowań muszą podążyć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
