Może fani nie stracili jednak Alpiny?
Nie tworzą już Alpiny, marki nierozerwalnie połączonej z BMW, ale nie mogą się obejść bez motoryzacji. Oto nowy projekt, nowa nazwa i nowa marka.
Założona w 1965 roku Alpina stała się przez 60 lat kultową marką. Teraz została przejęta przez BMW i na razie nie wiadomo, jakie będą jej losy. Niemal pewne jest, że dużo się zmieni. Przejęcie Alpiny mogło się wydarzyć już dużo wcześniej. 20 lat temu założyciel i właściciel Alpiny Burkhard Bovensiepen otrzymał ofertę sprzedaży od... Jaguara. Wtedy Jaguar należał do Premier Automotive Group, która była częścią Forda i kierował nią nikt inny jak Wolfgang Reitzle, były dyrektor ds. rozwoju BMW. Umowa nie doszła do skutku. Alpina pozostała niezależna i w najlepszych latach produkowała około 5 tys. samochodów rocznie.
Marka jest od 1983 r. notowana na giełdzie jako niezależny producent pojazdów. Koszty rozwoju w wysokości od 10 do 15 milionów euro na jeden model były amortyzowane przez okres około sześciu lat. Auta były budowane według specyfikacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
