Ruszyła fala przejęć w Europie
Przyspiesza kolejna fala konsolidacji lotniczej w Europie. W tym kontekście wymieniany jest LOT. Ale nie jako linia do przejęcia, tylko przejmująca. Głównymi graczami pozostają Lufthansa czy AF-KLM.
CRząd portugalski chce przyspieszenia w sprzedaży TAP. Lufthansa, która niedawno „połknęła” włoskie ITA, dwoi się i troi, aby unijni regulatorzy konkurencji nie zablokowali jej kolejnej transakcji. AF-KLM z pewnością będą chciały zwiększyć swój 20-proc. udział w skandynawskim SAS-ie, ale właśnie zrezygnowały z kupna hiszpańskiej linii Air Europa, gdzie sytuacja właścicielska jest dość skomplikowana, a akcjonariusze niekoniecznie są w zgodzie.
Wcześniej z transakcji przejęcia hiszpańskiego przewoźnika wycofała się IAG (International Airlines Group), która chce jak najszybciej pozbyć się także wcześniej kupionych 20 proc. udziałów. Na to miejsce natychmiast wskoczyły jednak Turkish Airlines, które kiedyś ostro przymierzały się do przejęcia LOT-u. Zarząd tureckich linii już otwarcie mówił podczas prezentacji wyników za I półrocze 2025, że wkrótce złoży wiążącą ofertę na Air Europę.
Z kolei rząd łotewski szuka chętnych do przejęcia nawet 40 proc. w AirBaltic, w którym wcześniej Lufthansa zabezpieczyła sobie 10 proc. udziałów....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
