Informacje
Informacje
NR 6(3655) 8-9 stycznia 19944
RYNEK PRASOWY
, ,Rzeczpospolita'' -- nakład, sprzedaż, zwroty, dystrybucja
Na rynku prasowym trwa bardzo ostra rywalizacja między gazetami -- o czytelnika i ogłoszeniodawców. Ta walka przybiera często formę agresywną. Jednym z elementów tej rywalizacji są ściśle ukrywane przez wydawców dane o nakładzie gazet i sprzedaży. Opublikowany w 1992 r. przez Polską Agencję Informacyjną "Informator Prasy Polskiej" zawiera wiele bałamutnych treści związanych z tym tematem. Tych danych nikt nie weryfikował, podawane są na wyłączną odpowiedzialność wydawców, a ci bardzo często po prostu oszukują. Również to, co publikuje się w tej dziedzinie, dalekie jest od rzeczywistości. Informacje o sprzedaży i zwrotach są najbardziej chronioną przez redakcje tajemnicą.
Z dzienników centralnych tylko trzy podają swój codzienny nakład. Są to "Gazeta Wyborcza", "Super Express" i "Rzeczpospolita".
Skąd ta niechęć do odkrywania kart? Sytuacja w mediach w okresie transformacji ustrojowej jest trudna. Borykają się one z licznymi kłopotami, próbują poprawić swoją pozycje przez różnego typu gry, loterie, "zdrapki", które powodują, że nakład gwałtownie rośnie, ale równie gwałtownie potem spada. Jednym z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta