Wygrać z konkurencją
Wygrać z konkurencją
PIOTR NESTOROWICZ
Kluczowym wyzwaniem stojącym przed polskimi przedsiębiorstwami jest stworzenie organizacji zdolnej do radzenia sobie z rosnącą światową konkurencją. W obliczu globalizacji gospodarki, rozwoju informacji i technologii, ciągłych zmian i pogłębiającej się niepewności, kadra zarządzająca polskich firm musi dostrzec i docenić wagę umiejętnego zarządzania informacją, wiedzą i innowacyjnością. Walkę konkurencyjną wygrają bowiem te firmy, których menedżerowie podejmą wyzwanie i stworzą organizację opartą na wiedzy.
Konkurencyjność w nowych warunkach
Gospodarka światowa przestaje być federacją gospodarek narodowych. Liberalizacja handlu zagranicznego (jak stworzenie Światowej Organizacji Handlu i rozwój regionalnych stref wolnego handlu) z jednej strony, ułatwia międzynarodową wymianę handlową, z drugiej, zmusza państwa do otwierania ściśle dotychczas regulowanych przemysłów jak na przykład telekomunikacji czy sektora energetycznego.
Zmieniają się struktury przemysłów i warunki konkurowania. Na przykład, sektor handlu detalicznego na całym świecie przechodzi gwałtowną transformację - powstają nowe rodzaje sklepów, wzrasta rola hipermarketów i następuje konsolidacja rynku. Przeobrażają się tak tradycyjne sektory, jak bankowość, gdzie rosnąca...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta