Informacje
Informacje
Podczas salonu samochodowego w Genewie prezes GM Europe Richard Donnelly zapowiedział zainwestowanie w ciągu 5 lat 8, 6 mld USD w modernizację swych zakładów i w nowe produkty. Marka Opel pozostanie głównym ośrodkiem programów rozwojowych. GM zainwestował już 2, 3 mld USD w program modelu Astra II i w modele pochodne; dwie trzecie tej sumy przeznaczono na przebudowę fabryk w Antwerpii, Bochum, Eisenach i Ellesmere Port. Donnelly spodziewa się, że do końca roku koncern sprzeda ponad 500 tys. sztuk nowych typów Astry. W 1997 r. Opel/ Vauxhall sprzedał w Europie Zachodniej 1, 56 mln pojazdów, zwiększając udział rynkowy do 11, 6 proc. (pierwsze miejsce od 6 lat) , a GM łącznie -- 1, 63 mln sztuk (12, 1 proc. ). W Europie Środkowej sprzedaż wzrosła o 25 proc. do 113 tys. Prezes David Herman ujawnił "Süddeutsche Zeitung", że dzięki nowym astrom jego grupa chce zwiększyć w ciągu 2 lat udział rynkowy w Niemczech do 17 proc. (teraz 15, 6) ; dotąd otrzymała zamówienia na 50 tys. tych aut. Opel spodziewa się straty netto 150-250 mln DEM za 1997 r. z powodu nadzwyczajnych kosztów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta