O wszystkim decyduje ekonomia
Anna Kurpisz, współwłaścicielka wydawnictwa Kurpisz SC
O wszystkim decyduje ekonomia
Wydawnictwo Kurpisz odniosło największy sukces ze wszystkich polskich wydawnictw, które powstały po 1990 roku i nie są własnością zachodnich koncernów. Ten sukces, to nie tylko ponad 40 milionów złotych przychodów ze sprzedaży książek w ubiegłym roku, ale także kapitał w postaci wielkiej kamienicy w Poznaniu, 84 proc. udziałów w Łódzkiej Drukarni Dziełowej czy własnej firmy spedycyjnej. Jak na interes rodzinny, który jest w dodatku dziełem dwojga polonistów, to bardzo duże osiągnięcie.
ANNA KURPISZ: Niewątpliwie odnieśliśmy sukces, od razu jednak powiem, że jako ludzie o wykształceniu humanistycznym zapłaciliśmy za to wysoką cenę. Ta cena to całkowita zmiana mojego stosunku do książki. Dziś patrzę na nią wyłącznie jak na towar, który trzeba dobrze sprzedać. Sukces w każdej firmie, także wydawnictwie, zależy bowiem od kapitału, dobrej strategii marketingowej i umiejętnego zarządzania, nie ma tu miejsca na sentymentalny stosunek do "towaru". Kiedy zakładaliśmy z mężem wydawnictwo, myśleliśmy, że jest inaczej, że wydawanie książek to misja i że normalne reguły handlowe tu nie obowiązują. Jako polonistka leję dziś łzy, że nie mam nawet czasu na czytanie książek. Ale dzięki temu nie mam długów, kredytów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta