Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W obietnice wartościowych nagród lepiej nie wierzyć

15 maja 1998 | Prawo | EŁ

KONSUMENCI

Pytania do ministra finansów o regulaminy loterii promocyjnych

W obietnice wartościowych nagród lepiej nie wierzyć

EWA ŁĘTOWSKA

Jeżeli jakaś firma wabi nas wartościową nagrodą za kupno czegoś tam, najlepiej w to nie wierzyć i nie wdawać się w żadne transakcje.

O mirażach nagród, którymi firmy wysyłkowe mamią konsumentów, jest ostatnio głośno. Pisałam o tym i ja na łamach "Rzeczpospolitej". Sąd Apelacyjny w Gdańsku (I ACr 950/95 z 12 stycznia 1996 r.) pierwszy uznał tego rodzaju praktyki za naganne na podstawie przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. To był precedens. Jak słychać, Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji zamierza pójść za ciosem i wytoczyć kilka procesów w różnych miejscach Polski, aby nauczyć nierzetelne firmy porządku. Musi to zrobić prezes tego Urzędu (lub Federacja Konsumentów), ponieważ ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (u.z.n.k.) i jej art. 18 nie dają roszczenia indywidualnie poszkodowanemu konsumentowi. Dziś o świeżym wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie (I A Ca 1000/97 z 27 stycznia 1998 r.), w którym wprawdzie powództwo oddalono (nie można było inaczej), ale zarazem zawarto wiele pouczającego materiału dla ochrony sądowej samych konsumentów.

Sąd oddalił powództwo, bo musiał

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1387

Spis treści
Zamów abonament