Głos w sieci
Po internetowych telefonach dla entuzjastów -- profesjonalnatelefonia sieciowa
Głos w sieci
Telefon internetowy w swych pierwszych wersjach -- oprogramowanie, które umożliwia prowadzenie rozmów poprzez sieć komputerową -- wbrew przewidywaniom nie zaszkodził interesom firm telekomunikacyjnych. Tańsza alternatywa klasycznej łączności (za wszystkie połączenia płaci się taryfę lokalną) zainteresowała w istocie entuzjastów. Nie gwarantowała bowiem w każdym czasie i warunkach odpowiedniej jakości połączenia. Idea wykorzystania sieci do przekazu głosu jest jednak traktowana poważnie -- tym razem przez głównych dostawców technologii sieciowych, a także producentów central telefonicznych.
Coraz częściej mówi się obecnie o profesjonalnym wykorzystaniu Internetu i intranetów do transmisji telefonicznej w praktyce biznesowej. Co więcej, firmy takie jak Cisco Systems, a więc główni dostawcy technologii sieciowych, integrację głosu i danych uznały za jeden z zasadniczych elementów swej strategii. Wprowadzane są produkty i rozwiązania umożliwiające transmisję głosu w sieciach w sposób, który spełnić może oczekiwania instytucjonalnych użytkowników.
Był pomysł, nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta