Kreatywni nie są szaleni
Jaime Grene (Brazylia) z agencji Almap/ BBDO w Sao Paulo
Kreatywni nie są szaleni
Czy istnieje styl południowoamerykański w reklamie?
JAIME GRENE: Nie, nie ma stylu charakterystycznego dla całej Ameryki Południowej. Natomiast w poszczególnych krajach są odrębne style. Najbardziej rozwiniętym krajem w dziedzinie reklamy są Brazylia i Argentyna. Chile też wypada bardzo dobrze. Meksyk stara się nas dogonić. Kolumbia i Wenezuela nie mają jeszcze mocnej pozycji. Oczywiście reklama wnaszym regionie to nie tylko nowatorskie śmiałe pomysły, wiele się kopiuje. Jeśli jakaś agencja wymyśli coś, co się spodoba, potem przez rok pomniejsi i słabsi to powielają. Teraz na przykład w modzie są mrówki, żaby i ryby. Pomysły krążą między krajami, kiedy w jednym się przyjmą, to w drugim są powtarzane.
Na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy największy sukces spośród...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta