Spóźnione dostawy elektrowozów dla PKP i przegrane przetargi
TABOR KOLEJOWY
Adtranz Pafawag może zmienić plany inwestycyjne
Spóźnione dostawy elektrowozów dla PKP i przegrane przetargi
Adtranz Pafawag zamierza zweryfikować dotychczasową strategię działalności w Polsce. Może to oznaczać, że jeżeli fabryka nie będzie otrzymywała zamówień od PKP, to aby zmniejszyć koszty zacznie m. in. zwalniać pracowników -- dowiedziała się nieoficjalnie "Rz" w Adtranz Pafawag. Równocześnie wiadomo, pisała już otym "Rzeczpospolita", że Adtranz ma poważne problemy z realizacją wcześniej podjętych zobowiązań. Do tej pory nie przekazał PKP żadnej z dużych lokomotyw elektrycznych, przewidzianych w kontrakcie podpisanym wgrudniu 1996 roku.
W poniedziałek, 3 bm. , firma odwołała się do Urzędu Zamówień Publicznych od decyzji komisji przetargowej, która odrzuciła ofertę Adtranz na dostawę 16 szybkich pociągów wartości 200 mln USD.
Obecnie Adtranz Pafawag zatrudnia 1120 osób, w tym 600 przy produkcji. Grupa Adtranz jest w łaścicielem 88, 5 proc. akcji wrocławskiego Pafawagu, które kupiła za 3, 7 mln USD. Tyle kosztuje jedna lokomotywa jednosystemowa wyprodukowana przez Adtranz.
Wykorzystanie w 15 procentach
W maju ub. r. Adtranz podniósł wynoszący 16 mln zł kapitał wrocławskiej fabryki o 6 mln USD. W chwili kupna...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta