Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Strojenie innych

05 sierpnia 1998 | Moja Kariera | GR

ZAWODY

Kostiumograf nie ma wpływu na to, co stanie się zjego dziełem

Strojenie innych

Do zawodu kostiumografa garną się przede wszystkim przedstawicielki płci pięknej. Praca z kostiumem, ubiorem, wyglądem aktora na scenie, zwłaszcza teatralnej, zależy więc unas od pań. Wiele z nich marzy, by oprócz ubierania artystów " pod rolę", co oznacza przecież podporządkowanie się wizji reżysera czy producenta, wylansować własną, niezależną kolekcję mody.

Twórca kostiumu przenosi pełne prawa autorskie swojego dzieła na teatr, dla którego pracuje. Teatr ma też pełne prawa materialne do kostiumu. W związku ztym to teatr decyduje, jaki będzie los kostiumu po przedstawieniu. Często jest tak, że inny kostiumograf, który przygotowuje ubiory do kolejnego przedstawienia, w ykorzystuje część kostiumów swego kolegi. Żaden kostiumograf nie lubi, by jego prace były cięte iprzerabiane, ale tylko nieliczni tego nie robią. Często dyrekcje teatru same sugerują takie postępowanie. Po pierwsze -- nie ma gdzie składować w szystkich kostiumów, apo drugie -- decyzje takie wynikają zoszczędności....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1457

Spis treści

Nauka i Technika

Zamów abonament