Szefowa własnej firmy
USA
Robić pieniądze dla siebie samej
Szefowa własnej firmy
Amerykanki cenią swoje talenty i możliwości. Nie chcą pracować na innych, pragną widzieć częściej efekty własnej przedsiębiorczości. Na rynku pracy widać ostatnio nowe zjawisko -- właścicielki własnych firm, wróżnym wieku, zdoskonałym wykształceniem i doświadczeniem, utalentowane i pewne siebie.
W warunkach ostrej konkurencji kobiety te przedzierają się ztrudem przez pierwsze lata pracy na swoim. Cenią to sobie jednak bardziej, niż wysługiwanie się właścicielom wielkiego biznesu. Odchodzą więc zwielkich firm inie kryją przyczyn swoich decyzji. Skłaniają je do tego: bariery na drodze do szybkiego awansu, trudności w pogodzeniu w ymagań pracodawcy zobowiązkami matki iżony w domu, pragnienie, by sprawdzić swe możliwości w warunkach "szefowa dla samej siebie". Ten ostatni powód wyraźnie przeważa wśród pozostałych.
Pączkowanie babskiego biznesu
Jak wynika zdanych organizacji National Foundation for Women Business Owners (NFWBO) , skupiającej kobiety biznesu, liczba firm w rękach pań wzrosła w USA wlatach 1987-1996 o 78 procent. Pod koniec tego okresu kobiety były właścicielkami ośmiu milionów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta