Wstronę Unii Europejskiej
Zmienia się struktura rynku
Wstronę Unii Europejskiej
W ciągu najbliższych 2-5 lat struktura polskiego rynku reklamy zewnętrznej upodobni się do struktury istniejącej wkrajach Unii Europejskiej -- taka jest zgodna opinia przedstawicieli większości firm zajmujących się w Polsce wynajmem zewnętrznych powierzchni reklamowych. Problem polega na tym, że w Europie Zachodniej również nie jest ona jednolita.
W Austrii nasycenie rynku tablicami reklamowymi opowierzchni 12 mkw. przekracza 800 sztuk na tysiąc mieszkańców, podczas gdy we Francji ten wskaźnik w ynosi około 300, aw Danii czy Holandii -- nie więcej niż 20. Najdynamiczniej rozwijającym się segmentem rynku na Zachodzie jest niemal we wszystkich krajach panel podświetlany, przede wszystkim tzw. citylight, czyli tablica wolno stojąca albo naścienna owymiarach 1, 2 na 1, 8 metra, lub też podświetlany panel montowany na wiatach przystankowych komunikacji miejskiej.
Nikt nie ma wątpliwości, że w Polsce jak dotąd istnieje zbyt mało zróżnicowana oferta nośników, bo rynek w ponad 90 proc. zdominowany jest przez tradycyjne tablice opowierzchni 12 mkw. Jak twierdzi Anna Nowakowska zfirmy Plakanda International Poland, dotychczasowy brak w Polsce paneli podświetlanych wynika przede w szystkim zzapóźnienia technologicznego. -- Nawet dzisiaj nie ma w Polsce wiele firm, które mogą zaoferować...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta