Wizerunekkontra produkt
Jak promują się instytucje finansowe
Wizerunekkontra produkt
Konkurencja na rynku usług bankowych rośnie zroku na rok, wbliskiej zaś perspektywie jest otwarcie polskiego rynku na konkurencję zachodnich instytucji finansowych. To powoduje, że dla krajowych banków coraz większe znaczenie mają reklama imarketing.
W iększość przedstawicieli banków jest zdania, że wydatki na reklamę wciąż jeszcze są w Polsce zbyt małe. Jak twierdzi Katarzyna Herman, zastępca dyrektora Biura Prasowego Kredyt Banku PBI SA, wmomencie wejścia na krajowy rynek zachodnich konkurentów konieczne może się okazać nawet kilkakrotne zwiększenie procentowego udziału nakładów na reklamę w łącznych wydatkach banków. Zkolei zdaniem Jędrzeja Marciniaka, dyrektora Działu Marketingu w Wielkopolskim Banku Kredytowym, nie tylko muszą się zwiększyć nakłady na reklamę, ale również musi zmienić się podejście krajowych banków do tzw. szerokiego marketingu. -- Chodzi głównie o to, aby dostosowywać produkty banku do potrzeb klientów -- tłumaczy.
Kto wydaje najwięcej
Od kilku lat nakłady na reklamę w polskich bankach rosną znacznie szybciej niż ich wydatki ogółem. WKredyt Banku PBI SA wciągu ostatnich kilku lat (w tedy jeszcze oba banki funkcjonowały osobno) budżet na reklamę powiększał się rocznie o 30-90 proc. Jednak zdaniem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta