Krótka, partyjna i mało oryginalna
KAMPANIA SAMORZňDOWA
W opinii ekspertów
Krótka, partyjna i mało oryginalna
Kampania wyborcza była krótka, mało oryginalna i nie dostarczyła wyborcom niezbędnych informacji o kandydatach, programach i przyszłej działalności samorządu -- uważają socjologowie, specjaliści od marketingu i eksperci samorządowi.
W powszechnym odczuciu tegoroczne wybory samorządowe są bardziej "partyjne" niż poprzednie. Sprzyjają temu zmiany w ustawodawstwie (zwłaszcza w ordynacji wyborczej) i powstanie kolejnych szczebli samorządu (powiat, województwo) .
Szansa dla młodych?
Kampania, bardzo krótka, nie dostarczyła wyborcom dość informacji o kandydatach, nowym podziale administracyjnym, przyszłych obowiązkach poszczególnych szczebli samorządu -- to opinia profesor Leny Kolarskiej-Bobińskiej, dyrektora Instytutu Spraw Publicznych. Kampania -- dodaje Kolarska-Bobińska -- rozgrywała się na dwóch płaszczyznach: ogólnokrajowej, gdzie była mało konfliktowa i mało agresywna, ale i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta