Pociągi zwiększonego ryzyka
Słoma i chlor
Pociągi zwiększonego ryzyka
Słomy, jako materiału łatwopalnego, nie wolno przewozić w wagonie bezpośrednio za lokomotywą. Dla transportu niektórych materiałów niebezpiecznych wyznacza się trasy omijające, w miarę możliwości, większe miasta, a jeśli nie sposób ich ominąć, ogranicza się prędkość pociągów. Wypadków w przewozie materiałów niebezpiecznych koleją nie da się całkiem uniknąć -- powiedział "Rzeczpospolitej" Jan Tymoszuk, dyrektor Naczelnego Biura Handlowego Towarowego PKP -- ale żelazne szlaki i tak są pod tym względem najbezpieczniejsze ze wszystkich.
Rozporządzenie ministra komunikacji z 1987 r. o szczególnych warunkach przewozu rzeczy niebezpiecznych dopuszcza do transportu koleją...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)