Trzeba mieć kolegów
- ROZMOWA: Trzeba mieć kolegów
- CZYTELNICTWO: W co dziesiątym polskim domu nie ma książek
- KONSOLIDACJA: Time Warner łączy się z Reader's Digest
- KOMERCJALIZACJA: Przyszłość KAW-u ROZMOWA: Monika Sznajderman, szefowa Wydawnictwa Czarne
Trzeba mieć kolegów
FOT. MACIEJ BIERNACKI
Jak wiele zostało sprzedanych egzemplarzy najnowszej książki Andrzeja Stasiuka "Jak zostałem pisarzem"?
MONIKA SZNAJDERMAN Sprzedaliśmy dwa tysiące egzemplarzy w ciągu półtora miesiąca. Myślę, że to dobry wynik. Zdaje sobie sprawę, że bardzo pomógł nam cały ten szum, który towarzyszy książce. Jeszcze raz potwierdziło się, że nieważne czy piszą dobrze czy źle, mądrze czy głupio - ważne, żeby pisali. Nawiasem mówiąc, nie rozumiem całej tej aury skandalu.
Książki Stasiuka ukazywały się na początku w innych wydawnictwach. Jak zrodził się pomysł stworzenia Czarnego?
Nie mieliśmy z czego żyć, a okazało się, że książki mojego męża przynoszą dochód. Pomysł podszepnął nam jeden z przyjaciół, dyrektor w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych. Zapytał nas: "A właściwie dlaczego nie wydajecie sami książek?". Nigdy nie przyszło mi to do głowy. Ale nie zwlekaliśmy. Bardzo szybko wydaliśmy tom opowiadań Andrzeja "Przez rzekę".
Trudno
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta