Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trzeba mieć kolegów

10 lutego 1999 | Książki | JC GS
źródło: Nieznane

Rynek
  • ROZMOWA: Trzeba mieć kolegów
  • CZYTELNICTWO: W co dziesiątym polskim domu nie ma książek
  • KONSOLIDACJA: Time Warner łączy się z Reader's Digest
  • KOMERCJALIZACJA: Przyszłość KAW-u ROZMOWA: Monika Sznajderman, szefowa Wydawnictwa Czarne

    Trzeba mieć kolegów

    FOT. MACIEJ BIERNACKI

    Jak wiele zostało sprzedanych egzemplarzy najnowszej książki Andrzeja Stasiuka "Jak zostałem pisarzem"?

    MONIKA SZNAJDERMAN Sprzedaliśmy dwa tysiące egzemplarzy w ciągu półtora miesiąca. Myślę, że to dobry wynik. Zdaje sobie sprawę, że bardzo pomógł nam cały ten szum, który towarzyszy książce. Jeszcze raz potwierdziło się, że nieważne czy piszą dobrze czy źle, mądrze czy głupio - ważne, żeby pisali. Nawiasem mówiąc, nie rozumiem całej tej aury skandalu.

    Książki Stasiuka ukazywały się na początku w innych wydawnictwach. Jak zrodził się pomysł stworzenia Czarnego?

    Nie mieliśmy z czego żyć, a okazało się, że książki mojego męża przynoszą dochód. Pomysł podszepnął nam jeden z przyjaciół, dyrektor w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych. Zapytał nas: "A właściwie dlaczego nie wydajecie sami książek?". Nigdy nie przyszło mi to do głowy. Ale nie zwlekaliśmy. Bardzo szybko wydaliśmy tom opowiadań Andrzeja "Przez rzekę".

    Trudno

  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Brak okładki

Wydanie: 1618

Spis treści

Ekonomia

Zamów abonament