Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Złe czasy dla marzycieli

01 sierpnia 1994 | Ekonomia | EB

Krótka historia konstrukcji geparda

Złe czasy dla marzycieli

Gepard -- oryginalny samochód stylizowany na lata trzydzieste, miał być produkowany seryjnie w Polsce. Minęły już cztery lata od jego premiery ma Międzynarodowych Targach Poznańskich. Konstrukcją autorstwa inżyniera Zbysława Szwaja wszyscy byli zauroczeni. Polski konstruktor dokonał rzeczy prawie niemożliwej. W warunkach warsztatowych, wykorzystując wyłącznie własne oszczędności, zaprojektował i wykonał jeżdżący prototyp prawdziwego samochodu, który może być produkowany w krótkich seriach. Ten etap wdrażania nowego, aczkolwiek masowego, wyrobu w dużych koncernach motoryzacyjnych trwa około pięciu lat i kosztuje parę miliardów dolarów.

Gepard okazał się sensacją nie tylko w Polsce. Bardzo życzliwie został oceniony przez motoryzacyjne czasopisma na świecie. Badania merketingowe, przeprowadzone przez szwedzki Uniwersytet w Lund, potwierdziły zapotrzebowanie na co najmniej 100 aut rocznie. Samochód, którego cena wyniosłaby około 40 tys. dolarów, stał się marzeniem wszystkich zamożnych miłośników romantycznych kabrioletów w stylu retro. Nie pozostawało nic innego, jak tylko uruchomić jego produkcję.

Ziarnko do ziarnka

Początkowo wszystko układało się wyśmienicie. Prywatnych pieniędzy starczyło konstruktorowi na zbudowanie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 232

Spis treści
Zamów abonament