Złe czasy dla marzycieli
Krótka historia konstrukcji geparda
Złe czasy dla marzycieli
Gepard -- oryginalny samochód stylizowany na lata trzydzieste, miał być produkowany seryjnie w Polsce. Minęły już cztery lata od jego premiery ma Międzynarodowych Targach Poznańskich. Konstrukcją autorstwa inżyniera Zbysława Szwaja wszyscy byli zauroczeni. Polski konstruktor dokonał rzeczy prawie niemożliwej. W warunkach warsztatowych, wykorzystując wyłącznie własne oszczędności, zaprojektował i wykonał jeżdżący prototyp prawdziwego samochodu, który może być produkowany w krótkich seriach. Ten etap wdrażania nowego, aczkolwiek masowego, wyrobu w dużych koncernach motoryzacyjnych trwa około pięciu lat i kosztuje parę miliardów dolarów.
Gepard okazał się sensacją nie tylko w Polsce. Bardzo życzliwie został oceniony przez motoryzacyjne czasopisma na świecie. Badania merketingowe, przeprowadzone przez szwedzki Uniwersytet w Lund, potwierdziły zapotrzebowanie na co najmniej 100 aut rocznie. Samochód, którego cena wyniosłaby około 40 tys. dolarów, stał się marzeniem wszystkich zamożnych miłośników romantycznych kabrioletów w stylu retro. Nie pozostawało nic innego, jak tylko uruchomić jego produkcję.
Ziarnko do ziarnka
Początkowo wszystko układało się wyśmienicie. Prywatnych pieniędzy starczyło konstruktorowi na zbudowanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta