Spaghetti i zarządzanie
Oticon Holding
Spaghetti i zarządzanie
"Ludzki mózg przypomina bardziej spaghetti niż hierarchiczną strukturę. Dlaczego w związku z tym upieramy się przy hierarchicznych strukturach w organizacji pracy? " -- zapytał podczas sympozjum menedżmentu, które odbyło się w czerwcu tego roku w St. Gallen, współpracownik duńskiego producenta aparatów słuchowych Oticonu Holding Lars Kolind. W St. Gallen firma Larsa Kolinda została zaprezentowana jako jedna z najbardziej awangardowych pod względem metod zarządzania w Europie. Nowoczesne metody zarządzania spowodowały, że w ciągu zaledwie trzech lat zyski firmy wzrosły czterokrotnie, a konkurencja została poważnie zdystansowana.
Założony w 1904 r. Oticon (trzeci pod względem wielkości producent aparatów słuchowych na świecie) znalazł się pod koniec lat 80. w sytuacji krytycznej. Osiągano coraz słabsze rezultaty, produkowany sprzęt był droższy i słabszy technicznie niż produkowany w konkurencyjnym Siemencie, Philipsie, Ascomie czy Sonym. Oticon tracił rynki i powoli zaczął pozostawać w tyle. Postawiono sobie wówczas pytania: Jak zwiększyć konkurencyjność Oticonu? Jak przetrwać? Zdecydowano więc, że należy zreorganizować metody zarządzania firmą, a projekt tej reorganizacji powierzono Larsowi Kolindowi, menedżerowi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta