Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nowoczesny strażnik tradycji

10 lipca 1999 | Plus Minus | JM
źródło: Nieznane

BALET

Na czym polega fenomen Borisa Ejfmana

Nowoczesny strażnik tradycji

SCENA Z "ROSYJSKIEGO HAMLETA"

JACEK MARCZYŃSKI

Ostatnie występy w Polsce Sankt Petersburskiego Teatru Baletu po raz kolejny wzbudziły powszechny zachwyt. Premierę "Rosyjskiego Hamleta" Borisa Ejfmana uznano za wydarzenie. O nim samym mówi się, że jest twórcą nowoczesnym, gdy tymczasem tak naprawdę z innymi choreografami tworzącymi obecnie na świecie, łączy go tylko jedno: nonszalancki stosunek do materii muzycznej.

Niezwykła popularność baletów Borisa Ejfmana w Polsce to jeden z ciekawszych fenomenów ostatniej dekady. Przecież przyjeżdża do nas od dawna, ale wcześniej jego wizyty wzbudzały zainteresowanie tej samej grupy stałych bywalców wydarzeń baletowych. I nagle pięć lat temu jego "Czajkowski" odmienił wszystko. Ten spektakl wielu ludzi oglądało po kilka razy, na występy zespołu Borisa Ejfmana zaczęli przychodzić też ci, których balet dotychczas nie interesował, a każda kolejna premiera tego choreografa przyjmowana jest z entuzjazmem.

Pilny uczeń

Co takiego niezwykłego zatem jest w jego przedstawieniach? Jakim naprawdę twórcą jest Boris Ejfman? Rosyjscy krytycy podkreślają jego artystyczne nowatorstwo. Już jedna z jego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1745

Spis treści
Zamów abonament