Nowoczesny strażnik tradycji
Na czym polega fenomen Borisa Ejfmana
Nowoczesny strażnik tradycji
SCENA Z "ROSYJSKIEGO HAMLETA"
JACEK MARCZYŃSKI
Ostatnie występy w Polsce Sankt Petersburskiego Teatru Baletu po raz kolejny wzbudziły powszechny zachwyt. Premierę "Rosyjskiego Hamleta" Borisa Ejfmana uznano za wydarzenie. O nim samym mówi się, że jest twórcą nowoczesnym, gdy tymczasem tak naprawdę z innymi choreografami tworzącymi obecnie na świecie, łączy go tylko jedno: nonszalancki stosunek do materii muzycznej.
Niezwykła popularność baletów Borisa Ejfmana w Polsce to jeden z ciekawszych fenomenów ostatniej dekady. Przecież przyjeżdża do nas od dawna, ale wcześniej jego wizyty wzbudzały zainteresowanie tej samej grupy stałych bywalców wydarzeń baletowych. I nagle pięć lat temu jego "Czajkowski" odmienił wszystko. Ten spektakl wielu ludzi oglądało po kilka razy, na występy zespołu Borisa Ejfmana zaczęli przychodzić też ci, których balet dotychczas nie interesował, a każda kolejna premiera tego choreografa przyjmowana jest z entuzjazmem.
Pilny uczeń
Co takiego niezwykłego zatem jest w jego przedstawieniach? Jakim naprawdę twórcą jest Boris Ejfman? Rosyjscy krytycy podkreślają jego artystyczne nowatorstwo. Już jedna z jego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta