Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zaginiona autostrada

24 lipca 1999 | Ekonomia | RK

Zaginiona autostrada

24 -- 25 lipca 1999 171 (5336) B3RYNKI

A 2, czyli kontrowersyjne decyzje, wyrafinowane techniki finansowe, szum informacyjny

RAFAł KASPRÓW

Do końca lipca rząd prawdopodobnie zdecyduje o udzieleniu największych w historii gwarancji kredytowych dla banków, które następnie udzielą pożyczki prywatnej firmie Autostrada Wielkopolska SA (AW SA) . Jak wynika z informacji "Rz", rząd nosi się z zamiarem zaakceptowania 800 mln euro gwarancji państwowych.

Bez wątpienia Jan Kulczyk, znany biznesmen, był jedną z pierwszych osób w Polsce, które zrozumiały, jak wielkim interesem jest budowa autostrad. Spółka Autostrada Wielkopolska SA została założona już w styczniu 1993 roku przez m. in. firmę Kulczyk Holding SA. Jej prezesem został Andrzej Patalas. Ponad rok później minister Bogusław Liberadzki, zatrudnił Patalasa w ministerialnym wydziale budowy autostrad. Patalas zajmował się tam przygotowaniem decyzji lokalizacyjnych dla autostrady A 2. Z końcem 1994 roku premier Waldemar Pawlak, na wniosek ministra Liberadzkiego, mianował Andrzeja Patalasa szefem tej agencji, której głównym zadaniem było przygotowanie przetargu na budowę autostrad i negocjowanie umów z koncesjonariuszami. Tym samym Patalas wystąpił w trzeciej funkcji: najpierw prezesa firmy AW SA,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1757

Spis treści
Zamów abonament