Zaginiona autostrada
Zaginiona autostrada
24 -- 25 lipca 1999 171 (5336) B3RYNKI
A 2, czyli kontrowersyjne decyzje, wyrafinowane techniki finansowe, szum informacyjny
RAFAł KASPRÓW
Do końca lipca rząd prawdopodobnie zdecyduje o udzieleniu największych w historii gwarancji kredytowych dla banków, które następnie udzielą pożyczki prywatnej firmie Autostrada Wielkopolska SA (AW SA) . Jak wynika z informacji "Rz", rząd nosi się z zamiarem zaakceptowania 800 mln euro gwarancji państwowych.
Bez wątpienia Jan Kulczyk, znany biznesmen, był jedną z pierwszych osób w Polsce, które zrozumiały, jak wielkim interesem jest budowa autostrad. Spółka Autostrada Wielkopolska SA została założona już w styczniu 1993 roku przez m. in. firmę Kulczyk Holding SA. Jej prezesem został Andrzej Patalas. Ponad rok później minister Bogusław Liberadzki, zatrudnił Patalasa w ministerialnym wydziale budowy autostrad. Patalas zajmował się tam przygotowaniem decyzji lokalizacyjnych dla autostrady A 2. Z końcem 1994 roku premier Waldemar Pawlak, na wniosek ministra Liberadzkiego, mianował Andrzeja Patalasa szefem tej agencji, której głównym zadaniem było przygotowanie przetargu na budowę autostrad i negocjowanie umów z koncesjonariuszami. Tym samym Patalas wystąpił w trzeciej funkcji: najpierw prezesa firmy AW SA,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta