Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Megafon publiczny

24 lipca 1999 | Plus Minus | MM

MEDIA

Elity mówią, że telewizja publiczna, w przeciwieństwie do telewizji komercyjnej, nie powinna schlebiać niskim gustom

Megafon publiczny

MICHAŁ MOŃKO

Telewizja jest najszybszym, najefektywniejszym i najbardziej sugestywnym medium we współczesnej kulturze. Może być instytucją kultury narodowej, organizacją wyższej użyteczności, strażnicą suwerenności kulturowej. Może też być zwyczajnym biznesem, interesem, megafonem propagandy, medialną Bastylią, sprawującą władzę nad społeczeństwem.

Szczególnym rodzajem medium jest telewizja publiczna, która definiowana jest jako instytucja dobra publicznego. Istotę telewizji publicznej oddaje angielskie powiedzenie: "Give them what they need", czyli: dać im to, czego potrzebują (a nie tego, czego chcą) . Telewizja ta, realizując misję publiczną, przeznacza wszystkie siły i środki na produkcję i emisję programów, u podstaw których leży poczucie odpowiedzialności i społecznego dobra.

Tworzyć i produkować

Telewizja publiczna np. w Australii, Japonii czy w Wielkiej Brytanii składa się z trzech sektorów: z przedprodukcji, produkcji i emisji. Wyjaśnienia wymaga nie istniejące w Telewizji Polskiej S. A. pojęcie przedprodukcji. Otóż jest to przede wszystkim praca pisarzy, kompozytorów, scenarzystów itd. Telewizja...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1757

Spis treści
Zamów abonament